مکمل ورزشی

راهنمای جامع بهترین مکمل های گینر

بهترین مکمل های گینر

– هرکاری می کنم وزنم زیاد نمیشه نمدونم چیکار کنم؟

– فلانی رو دیدی تو ی هفته دو کیلو وزنش زیاد شده؟ مس گینر خورده تو هم مس گینر باید بخوری

این مکالمه یکی از رایج ترین مکالمات در باشگاه بدنسازی می باشد. مخصوصا در افرادی که به تازگی به بدنسازی روی آورده اند و تیپ بدنی آن ها لاغر می باشد. یکی از رایج ترین و اصلی ترین مکمل ها برای افزایش وزن مکمل مس گینر می باشد ما در ادامه ابتدا به بررسی مکمل مس گینر و مزایا و زمان مناسب مصرف آن می پردازیم و در آخر نیز با معرفی برترین و بهترین مکمل های گینر خواهیم پرداخت.با ما تا انتها همراه باشید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

مکمل مس گینر چیست؟

مکمل مس گینر چیست

قبل از اینکه به معرفی بهترین مکمل های گینر بپردازیم ابتدا تعریف کرده ایم مس گینر چیست؟ مس گینر مکملی است که پروتئین، کربوهیدرات و چربی را با هدف کمک به افزایش حجم عضلانی فراهم می کند. این یک پودر پروتئین با کالری بالا است که هدف آن افزایش کالری دریافتی روزانه شما برای افزایش وزن است.

 

چرا باید مکمل مس گینر بخوریم؟

چرا باید مکمل مس گینر بخوریم

برای مصرف مکمل ها فارغ از هر نوعی ما باید با مشورت مربی و به دور از هیجانات و تبلیغات تصمیم بگیریم. برای مصرف مکمل مس گینر و قبل از آنکه وارد بحث معرفی بهترین مکمل های گینر بشویم باید بدانیم که چه زمانی مکمل مس گینر برای ما مناسب است در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم:

  • جهت دریافت کالری مناسب روزانه: یکی از مهم ترین علل برای مصرف مکمل مس گینر، افزایش وزن است.
  • مصرف درشت مغذی های (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) با کیفیت: در بدنسازی ما اصطلاحی به نام « حجم کثیف » داریم. برای حجم کثیف به بدنساز توصیه می شود برای افزایش وزن اصطلاحا هرچیزی به دستش می آید بخورد مثلا بدنساز با مصرف مرغ سرخ شده می تواند میزان دریافت کالری را افزایش دهد ولی در کنار آن چربی نیز به میزان زیادی دریافت خواهد کرد. در این حالت توصیه بر این است برای دریافت درشت مغذی های با کیفیت بجای افزایش تعداد و حجم وعده های غذایی یکی از بهترین مکمل های گینر را انتخاب و مصرف کند.
  • مصرف حجم زیادی درشت مغذی در وعده های غذایی: در این حالت نیز توصیه بر مصرف مس گینر می باشد. زیرا برای دریافت حجم بالای درشت مغذی ها باید حجم و تعداد زیادی وعده غذایی مصرف کنیم تا معادل با درشت مغذی های موجود در مس گینر برابری کند. مصرف این حجم از غذا دو ایراد عمده نسبت به مس گینر دارد: 1-هزینه وعده های غذایی نسبت به مس گینر به مراتب بیشتر است. 2-چربی دریافتی بدن از این وعده های غذایی به مراتب خیلی بیشتر از مس گینر خواهد بود.
  • تنظیم میزان دقیق مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی: برای محاسبه میزان درشت مغذی ها دریافتی (خصوصا در دوران افزایش وزن)‌ از طریق غذا ما دردسر زیادی خواهیم داشت. زیرا باید میزان کربوهیدرات و پروتئین هر ماده غذایی را جدا از جداول مربوطه پیدا کرده و براساس وزن غذایی که میخوریم مقدار درشت مغذی دریافتی را حساب کنیم که دقیق نخواهد بود در حالی که در مورد مس گینر براساس درصد های داده شده روی بسته بندی به سرعت و راحت قابل محاسبه می باشد.

 

چرا ما مس گینر میخوریم ولی وزن مان تغییری نمی کند؟

بهترین مکمل های گینر

جواب این سوال در درک یک اصطلاح نهفته است که آن «کالری مازاد» می باشد. ما براساس میزان فعالیت روزانه اعم از کار کردن، تمرین کردن در باشگاه و سایر فعالیت ها یک میزانی کالری برای تامین انرژی مصرف می کنیم حالا هر میزانی که کالری دریافتی روزانه ما از میران کالری مصرفی روزانه بیشتر باشد با نام کالری مازاد شناخته می شود. ما برای افزایش وزن باید کالری مازاد در طی رژیم غذایی ددریافت کنیم که معمولا گفته می شود برای این امر نیاز به 300 تا 500 کالری مازاد نیاز است که این کالری مازاد براحتی از طریق مصرف بهترین مکمل های گینر قابل محاسبه و تنظیم است.

مطالعه بیشتر: فواید و عوارض جانبی مکمل گینر برای خانم ها

زمان مناسب برای مصرف بهترین مکمل های گینر

زمان مناسب مصرف مکمل های گینر

براساس اینکه هدف اصلی از مصرف مس گینر افزایش کالری و بهبود رشد است در دو زمان از شبانه روز مصرف این مکمل توصیه شده است:

صبح: مصرف بهترین مکمل های گینر در این زمان باعث می شود به عنوان یک سوخت در طول روز استفاده و نیز باعث افزایش سریع کالری دریافتی در صبح می شود که این باعث می شود دیگر نگران دریافت کالری مورد نیاز در طول روز نباشیم.

بعد از تمرین: چند مزیت دارد که عبارتند از:

  • جایگزین شدن سریع کالری مصرف شده در طول تمرین
  • رساندن مقادیر بالای پروتئین به عضلات که باعث رشد و بهبود در ترمیم عضلات می شود
  • رساندن کربوهیدارت به بدن که باعث ریکاوری بهتر می شود
مطالعه بیشتر: انواع گینرها: چگونه بهترین گینر را انتخاب کنیم؟

معرفی بهترین مکمل های گینر

به دلیل گردش مالی بالا در بازار خرید و فروش مکمل و وجود مارک ها و برند های بسیار زیاد ممکن است انتخاب بهترین مکمل های گینر از بین برند ها کار سختی باشد به همین دلیل ما لازم دانستیم تا ابتدا اطلاعات اولیه لازم را در مورد مکمل مس گینر را به شما ارائه دهیم و در گام بعدی به معرفی بهترین مکمل های گینر بپردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

1- پودر کریتیکال مس مایوجنیکس

این مکمل یکی از منحصر بفردترین و بهترین مکمل های گینر بوده که با وارد کردن یک شوک قوی به بدن باعث افزایش وزن و حجم عضلات خواهد شد.

 

مشخصات پودر کریتیکال مس مایوجنیکس

  • وزن هر بسته 2250 گرم
  • تامین کربوهیدرات و پروتئین های لازم برای بدن
  • کمک به افزایش وزن و حجم عضلانی
  • دارای کراتین و گلوتامین و فیبر
  • فاقد لاکتوز و چربی

 

زمان و مقدار مناسب برای مصرف پودر کریتیکال مس مایوجنیکس

170 گرم از این پودر را می توانیم روزانه مصرف کنیم به این صورت که مکمل مصرفی روزانه را در 450-350 میلی لیتر آب حل می کنیم و در چند وعده (بعد صبحانه-بعد تمرین-قبل خواب) مصرف نمائیم.

*برای دریافت کالری بیشتر در زمان استفاده از این مکمل می توانیم پودر مس مایوجنیکس را با کره بادام زمینی یا آبمیوه یا شیر و یا بلغور جو دو سر پخته شده اضافه و مصرف کرد.

 

2- پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی

این مکمل که جزو بهترین مکمل های گینر می باشد علاوه بر کربوهیدارت و پروتئین حاوی انواع ویتامین ها نیز می باشد.

 

مشخصات پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی

  • وزن آن 4500 گرم
  • کشور سازنده ایران
  • کمک به افزایش وزن و حجم عضلات
  • رده سنی بزرگسالان
  • افزایش انرژی
  • جذب و هضم راحت

 

مقدار و زمان مناسب برای مصرف مکمل ماسل مس 3000 کیو ان تی

هر روز می توان یک الی سه پیمانه را در 450 میلی لیتر آب حل کرده و سپس در سه وعده (بعد صبحانه-بعد تمرین-قبل خواب ) میل کرد.

مطالعه بیشتر: خرید پودر ماسل 3000 گرمی کیو ان تی

3- پودر مس گینر اس ان ان (سوپر نچرال نوتریشن)

در لیست بهترین مکمل های گینر، پودر مس گینر اس ان ان یک مکمل حرفه ای به حساب می آيد. بدنسازانی که این ورزش را به صورت حرفه ای و قهرمانی دنبال می کنند حتما به سراغ این مکمل خواهند. رفت زیرا که این پودر کالری بالایی داشته و و علاوه بر کربوهیدرات و پروتئین دارای کراتین و مونوهیدرات می باشد.

 

مشخصات پودر مس گینر اس ان ان

  • وزن آن 2600 گرم
  • دارای بالاترین انرژی و پروتئین در میان هم رده های خود
  • کمک به افزایش سریع وزن و رشد عضلات
  • تسریع در ریکاوری بعد از تمرین
  • حسیاست زا نیست زیرا فاقد دکستروز و ساکارز و گلوتن می باشد
مطالعه بیشتر: خرید گینر رپتور 2640 گرمی سوپر نچرال نوتریشن (اس ان ان)

4- پودر مس گینر سولید مس ترک نوتریشن

این مکمل در کنار افزایش وزن و پر حجم شدن عضلات در ورزشکاران جزو بهترین مکمل های گینر می باشند که باعث افزایش استقامت عضلانی و افزایش انرژی خواهد شد.

 

مشخصات پودر مس گینر سولید مس ترک نوتریشن

  • وزن آن 3000 گرم
  • کشور سازنده ایران
  • رده سنی بزرگسالان
  • مناسب برای افزایش حجم و وزن

 

زمان و مقدار مناسب برای مصرف مکمل مس گینر سولید مس ترک نوتریشن

هر روز می توان یک پیمانه از آن را در 250 میلی لیتر آب یا شیر حل کرده و در 4 وعده مختلف می توان خورد.

در روز تمرین یک وعده را بلافاصله پس از بیدار شدن و یک وعده را نیز بعد از تمرین و سایر وعده های این مکمل در لابه لای وعده های غذایی باید مصرف شود.

در روز های استراحت نیز اولین وعده باید بلافاصله پس از بیدار شدن و مابقی وعده ها در بین وعده های غذایی مصرف شود.

مطالعه بیشتر: خرید پودر گینر سالید مس 3000 گرمی ترک نوتریشن

حرف آخر

مکمل مس گینر یکی از محبوب ترین مکمل ها است. زیرا این مکمل علاوه بر افزایش انرژی سرعت افزایش وزن و رشد عضلات را نیز بالا می برد. برای بدنسازان حرفه ای این مکمل جزو لاینفک رژیم غذایی آنان می باشد. ما نیز سعی کردیم ایتدا این مکمل را به شما معرفی و بعد با پرداختن به بهترین مکمل های گینر موجود در ایران شما را در انتخاب بهترین مکمل یاری نمائیم.

فیت باشید و عضلانی.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *