مکمل ورزشی

راهنمای جامع بهترین مکمل ال کارنیتین

بهترین مکمل ال کارنیتین

می خواهم وزن کم کنم ولی دنبال یک مکمل بی عارضه ام چه چیزی باید بخورم؟اگر ال کارنیتین برای کاهش وزن مناسب است کدام برند بهترین مکمل ال کارنیتین به حساب می آید؟ ما دوست داریم با خوردن یک دارو یا مکمل یک شبه به وزن ایده آل برسیم یک قسمت از این رویا تحقق ناپذیر بحساب می آید و هیچ کاری یک شبه قابل انجام نیست ولی می توان با خوردن لاغر شد به همین دلیل یکی از محبوب ترین و بهترین مکمل ها ال کارنیتین می باشد که بدون عوارض به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

ال کارنیتین چیست

ال کارنیتین چیست

قبل از اینکه به معرفی بهترین مکمل ال کارنیتین بپردازیم ابتدا توضیح داده ایم که ال کارنیتین چیست؟ ال کارنیتن که با نام لووکارنیتین نیز شناخته می شود یک اسید آمینه طبیعی ست و بدن بطور طبیعی می تواند آن را از اسید های آمینه های لایزین و متیونین تولید کند. بدن انسان علاوه بر تولید می تواند از راه غذا و مکمل نیز این اسید آمینه را دریافت کند.

 

نقش ال کارنیتین

بهترین مکمل ال کارنیتین چه وظایفی در بدن انجام می دهند؟ وظیفه اصلی آن تولید انرژی از چربی است یعنی این اسیدآمینه با تسهیل ورود اسید های چرب به میتوکندری در سلول های بدن باعث می شود انرژی بدن از مصرف چربی تامین شود. برای آنکه بدن بتواند مقادیر مناسبی از ال کارنیتین را تولید کند باید ویتامین ث به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد.

مطالعه بیشتر: ال کارنیتین چه زمانی باید مصرف کرد؟

چه کسانی دچار کمبود ال کانیتین خواهند شد؟

چه کسانی دچار کمبود ال کانیتین خواهند شد

چیزی در حدود 95 درصد از ال کانیتین بدن در ماهیچه ها و مابقی در خون و مغز و کبد و کلیه ذخیره می شود. بطور کلی دو دسته از افراد در معرض کمبود ال کارنیتین خواهند بود :

  • افرادی که بطور ژنتیکی نقص در تولید این ماده دارند
  • افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وگان

 

نقش های ال کارنیتین در بدن

1- کاهش وزن:

وظیفه بهترین مکمل ال کارنیتین در بدن چیست؟ همانطور که اشاره کردیم نقش ال کارنیتین در وارد کردن اسید های چرب به چرخه تولید انرژی بدن است به همین دلیل از آن به عنوان یک مکمل برای کمک به کاهش وزن استفاده می شود. در 37 مطالعه مختلف نشان داده شده است که ال کارنیتین تاثیر چشمگیری بر کاهش وزن و کاهش توده بدنی (BMI) و کاهش توده چربی دارد در عین حال در این مطالعات تاثیر معناداری از مصرف الکارنیتین بر چربی اطراف شکم و درصد چربی بدن دیده نشد.

 

2- بهبود عملکرد ورزشکاران:

در ورزشکاران با مصرف ال کارنیتین شاهد بهبود در مولفه های زیر خواهیم شد:

  • افزایش سرعت ریکاوری در عضلات
  • افزایش اکسیژن رسانی به عضلات
  • افزایش استقامت عضلات (تاخیر در ایجاد درد و ناراحتی در عضلات و کاهش خستگی در حین تمرین)
  • کاهش درد عضلانی بعد از تمرین
  • بهبود عملکرد ورزشکار در حین انجام تمرینات با شدت بالا ( بشرطی که 60 تا 90 دقیقه قبل انجام تمرین مصرف شود)

نکته طلایی: بخاطر داشته باشید بهترین مکمل ال کارنیتین مانند کراتین و کافئین سریع الاثر نیست و نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از مصرف اثرات مفید آن را در زمان تمرین حس کنید بلکه برای اثرگذاری ال کارنیتین باید طولانی مدت مصرف شود و اثرات آن پس از چندین هفته ملموس خواهد بود.

مطالعه بیشتر: نحوه مصرف صحیح ال کارنیتین در بدنسازی

3- کمک به سلامت قلب

در طی مطالعات انجام شده چند اثر مفید از بهترین مکمل ال کارنیتین مشاهده شده است:

  1. کاهش فشار دیاستولیک (خصوصا در افراد دارای اضافه وزن)‌
  2. در افراد دارای درد قفسه سینه در بیماری آنژین صدری مصرف الکارنیتین در تسکین درد قفسه سینه موثر بوده و همچنین باعث افزایش تحمل این افراد برای انجام فعالیت های بدنی و ورزشی می شود
  • در افراد مبتلا به HF یا نارسایی قلبی باعث بهبودی علائم و افزایش تحمل برای انجام فعالیت های بدنی می شود
  1. در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نیز موثر واقع می شود چون که باعث کاهش میزان کلسترول (کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL) و تری گلیسرید می شود.

 

4- کمک به سلامت ذهن

 مصرف بهترین مکمل ال کارنیتین (خصوصا نوع خاصی از آن به نام ALCAR) علاوه بر بهبود فرایند یادگیری در افراد به کاهش پیشرفت روند زوال عقل مرتبط با سالخوردگی نیز موثر است.

 

انواع ال کارنیتین

انواع ال کارنیتین

قبل از پرداختن به بهترین مکمل ال کارنیتین دانستن یک نکته در موقع انتخاب بهترین ال کارنیتین بسیار کمک خواهد کرد اینکه ال کارنیتین انواع مختلفی دارد و ما باید براساس نیاز و هدفمان نوع مناسب آن را انتخاب کنیم.

  • استیل ال کارنیتین: این شکل که گاهی به نام ALCAR نیز شناخته می‌شود، در متابولیسم نیز نقش دارد و دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به محافظت از سیستم عصبی و مغز کمک می‌کند.
  • دی کارنیتین: این نوع ایزومر نوری ال کارنیتین، برای بدن سمی است؛ زیرا ممکن است جذب سایر اشکال کارنیتین را مهار کند.
  • ال-کارنیتین ال تارتارات: ورزشکاران ممکن است از این نوع در قالب مکمل‌های ورزشی استفاده کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که این مکمل، می‌تواند برای به حداقل رساندن دردهای عضلانی و سرعت بهبودی مفید باشد.

 

بهترین مکمل ال کارنیتین

بهترین مکمل ال کارنیتین

 

1- ویال خوراکی ال کارنیتین 1000 بنیان کسری:

یکی از بهترین مکمل ال کارنیتین ویال خوراکی 1000 بنیان کسری است. این یک محصول ایرانی و هر جعبه آن حاوی ده ویال خوراکی می باشد. این مکمل به عنوان یک چربی سوز و افزاینده متابولیسم و انرژی کاربرد دارد. این محصول در افزایش سرعت ریکاوری عضلات و توان و استقامت برای ورزشکاران مفید خواهد بود.

 

نحوه مصرف ال کارنیتین 1000

  • روزانه بین 2 تا 4 گرم (هر ویال خوراکی حاوی 1 گرم ال کارنیتین) با فاصله زمانی حداقل 3 الی 4 ساعت می توانیم مصرف کنیم.
  • این مکمل را می توان هم به تنهایی و هم همراه با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.
مطالعه بیشتر: خرید ویال ال کارنیتین 3000 گرمی

2-قرص ال کارنیتین 1000 دوبیس

یکی دیگر از بهترین مکمل ال کارنیتین، قرص دوبیس است. این محصول به تحریک متابولیسم چربی در بدن نقش بسزایی دارد و علاوه بر تسریع روند کاهش وزن در کنار ورزش و رژیم غذایی در ریکاوری بهتر و سریعتر عضلات نیز مفید است.

 

مشخصات  الکارنیتین دوبیس:

  • افزایش سوخت وساز بدن
  • افزایش مصرف اسید های چرب و کاهش وزن
  • تسریع در ریکاوری عضلات
  • بهبود در عملکرد قلب و عروق

 

مقدار مصرف:

روزانه می توانیم 2 تا 4 گرم ( هر کپسول حاوی یک گرم الکارنیتین است) را به صورت دو وعده هر وعده دو کپسول مصرف نماییم.

 

3- قرص ال کارنیتین 1000 یوروویتال:

یکی دیگر از بهترین مکمل ال کارنیتین برند یورویتال است. از ویژگی های منحصربفرد این محصول در کنار افزایش چربی سوزی و کاهش درد های عضلانی پس از تمرین این است جذب بسیار بالایی دارد در نتیجه کارایی این قرص بالا می باشد.

 

مشخصات ال کارنیتین یوروویتال:

  • مناسب برای سالمندان و بیماری دیالیزی
  • کمک به چربی سوزی
  • افزایش انرژی و کمک به ریکاوری سریع تر

 

میزان مصرف:

افراد بزرگسال می توانند روزانه یک عدد از این مکمل را با میزان زیادی آب مصرف کنند.

مطالعه بیشتر: قرص ال کارنیتین 60 عددی یوروویتال

4- قرص ال کارنیتین کارن:

این قرص که جزو بهترین مکمل ال کارنیتین است، یک مکمل لاغری حاوی الکارنیتین می باشد. این قرص به دلیل داشتن ساختار منحصر بفرد می تواند در زمان کوتاهی باعث افزایش متابولیسم چربی ها و کاهش توده چربی بدن می شود.

 

مشخصات قرص الکارنیتین کارن:

  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • هضم و جذب راحت
  • از بین بردن سلول های چربی
  • کاهش مدت زمان رژیم غذایی با افزایش چربی سوزی نسبت به بقیه مکمل های مشابه

 

میزان مصرف:

روزانه یک الی دو عدد قرص را می توان همراه با غذا مصرف کرد.

مطالعه بیشتر: قرص ال کارنیتین 1000 میلی گرم کارن

5- ویال خوراکی ال کارنیتین آلامو

این مکمل که جزو بهترین مکمل ال کارنیتین است به شما کمک می کند تا بدون آسیب دیدن و تحلیل عضلانی به تناسب اندام مدنظرتان دست پیدا نمایید. این مکمل از دو نقش بسیار مهم دارد: 1- آزاد کردن انرژی از متابولیسم چربی ها: از این طریق در کاهش وزن موثر است 2- افزایش اکسیژن رسانی به عضلات:نتیجه این مورد باعث کاهش خستگی و افزایش انرژی و استقامت عضلانی در طول تمرین خواهد بود.

 

مشخصات:

  • افزایش سرعت کاهش وزن و توده چربی
  • افزایش انرژی و استقامت عضلانی در طول تمرین

 

میزان مصرف:

میزان مجاز مصرف روزانه یک عدد ویال می باشد.

 

کلام آخر

ال کارنیتین به عنوان یک مکمل کم خطر و یا حتی بی خطر یاد می شود اما هرچیزی برای مفید بودن باید به میزان معینی مصرف شود زیرا مصرف کردن کمتر از آن حد باعث می شود که اثرات مدنظرمان از آن را شاهد نباشیم و از طرفی مصرف بیش از حد نیز یک ماده مفید را تبدیل به یک ماده مخرب خواهد کرد. در مورد ال کارنیتین باید توجه داشته باشیم ما باید به صورت طولانی مدت از آن استفاده نمائیم تا مفید واقع شود به همین دلیل مصرف دوز بالا این ماده در طولانی مدت آسیب هایی همچون افزایش فشار خون و… در پی خواهد داشت پس بهتر است قبل از شروع مصرف آن با یک مربی حرفه ای یا پزشک و کارشناس تغذیه مشورت نماییم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *