مکمل ورزشی

معرفی 4 نوع از بهترین مکمل LCA: مزایا و معایب

بهترین مکمل LCA

چه به دنبال سوزاندن چربی، تقویت عضله سازی یا افزایش کاهش وزن خود باشید، ممکن است به فکر اضافه کردن یک مکمل اسید لینولئیک مزدوج (CLA) به رژیم غذایی خود باشید. اما احتمالاً از خود می پرسید که آیا بهترین مکمل CLA برای اهداف شما مناسب است، چه فوایدی برای بدن شما ارائه می دهد و چگونه بهترین مکمل CLA مناسب را انتخاب کنید.

هنگامی که مکمل‌های CLA با یک رژیم غذایی سالم و تمرین روتین همراه شوند، می‌توانند به شما کمک کنند تا به وزن سالم و رسیدن به اهداف تناسب اندام خود برسید. این مقاله به بررسی مزایای سلامتی CLA می پردازد و بهترین مکمل CLA موجود در بازار را بررسی می کند.

نکته: این محتوا آموزنده است، اما نباید به عنوان توصیه پزشکی در نظر گرفته شود. برای استفاده به عنوان تشخیص، پیشگیری یا درمان مشکلات سلامتی در نظر گرفته نشده است. همیشه قبل از شروع هر مکمل یا رژیم ورزشی جدید با پزشک خود صحبت کنید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

CLA چیست؟

CLA چیست

قبل از اینکه به معرفی بهترین مکمل CLA بپردازیم ابتدا برای درک بهتر به تعریف CLA اشاره کرده ایم. CLA، مخفف اسید لینولئیک مزدوج، یک اسید چرب است. در واقع این یک اسید چرب امگا 6 است که به عنوان چربی ترانس نیز شناخته می شود.

اکنون، مصرف چربی های ترانس برای کاهش وزن ممکن است معکوس به نظر برسد اما چربی های ترانس طبیعی، مانند اسید لینولئیک مزدوج، مفید هستند و در بسیاری از غذاهای سالم یافت می شوند.

علاوه بر این، CLA به دلیل توانایی آن در کاهش چربی بدن، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. فرم مکمل آن بیشتر به عنوان یک محصول کاهش وزن به بازار عرضه می شود.

افراد عمدتاً CLA را از خوردن گوشت و محصولات لبنی دریافت می کنند، اما میزان CLA در غذا می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور متوسط، آمریکایی ها تنها از طریق رژیم غذایی روزانه 150 تا 215 میلی گرم CLA دریافت می کنند.

مصرف مکمل می تواند مصرف CLA شما را سازگارتر کند. علاوه بر این، افزایش مصرف از طریق مکمل می تواند مزایای CLA را افزایش دهد. بهترین مکمل CLA حاوی حداقل 800 میلی گرم اسید لینولئیک کونژوگه در هر وعده هستند.

مطالعه بیشتر: ۵ ورزش هوازی برای چربی سوزی و کاهش وزن

مزایای CLA چیست؟

مزایای CLA

CLA در سال های اخیر به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل کاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق تحقیقات، مزایای بالقوه CLA برای سلامتی در زیر آمده است.

 

1- ترکیب چربی بدن را کاهش می دهد و تولید توده عضلانی بدون چربی را تشویق می کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه حیوانی نشان داد که CLA باعث تجزیه چربی موجود و کاهش تولید ذخیره چربی در موش ها می شود.

مطالعات انسانی نتایج مشابهی را ارائه کردند. یک مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که CLA را در یک کارآزمایی تصادفی مصرف کردند، نسبت به گروه دارونما، کاهش چربی و افزایش توده بدون چربی بدن را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دادند.

مطالعه دیگری که افزایش وزن را در یک دوره شش ماهه اندازه‌گیری کرد، نشان داد که شرکت‌کنندگانی که مکمل‌های CLA مصرف می‌کردند، در مقایسه با گروه دارونما، ترکیب بدن و وزن بدنشان کاهش یافت.

به عبارت دیگر، مکمل‌های CLA می‌توانند به کاهش چربی شکم و ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک کنند.

 

2- ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

برخی بررسی ‌های بالینی نشان می‌ دهند که بهترین مکمل CLA طبیعی می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان سینه، سرطان پروستات و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. با این حال، تأثیر CLA به شکل مکمل بر روی این بیماری ها هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع مورد نیاز است.

 

بهترین مکمل CLA در سال 2023

1- قرص مکس سی ال ای مکس ماسل

قرص مکس سی ال ای (CLA) یکی از بهترین مکمل CLA است که به عنوان یک ترکیب کارآمد، منجر به افزایش سطح انرژی در بدن و کاهش وزن می‌گردد.

این مکمل به خصوص در جمع ورزشکارانی که به دنبال کاهش چربی و حفظ توده عضلانی خشک خود هستند، توجه بسیاری جلب می‌کند. همچنین، برای افرادی که به ورزش علاقه‌ای ندارند و هدف آن‌ها کاهش وزن است، اثربخش است.

 

ویژگی‌ها و مشخصات قرص مکس سی ال ای (CLA)

    • کمک به کاهش درصد چربی بدن
    • افزایش سرعت متابولیسم
    • کمک به افزایش نرخ سوخت چربی در ورزشکاران و افراد عادی.
مطالعه بیشتر: خرید قرص مکس بی سی ای ای مکس ماسل

2- کپسول سی ال ای کارن

کپسول سی ال ای کارن به عنوان بهترین مکمل CLA مرتبط با چربی در مناطق شکمی شناخته می‌شود. این مکمل به گونه‌ای عمل می‌کند که توده عضلانی را حفظ نموده و در همین حال، میزان چربی در بدن را کاهش می‌دهد.

 

ویژگی‌ها و مشخصات کپسول سی ال ای کارن

    • تسهیل لیپولیز و افزایش تولید انرژی
    • افزایش فرآیند سوخت و ساز چربی در منطقه شکم
    • حفظ توده عضلانی بدون چربی و تقویت سیستم ایمنی
    • کاهش سطح تری‌گلیسرید و کلسترول خون
مطالعه بیشتر: خرید کپسول سی ال ای و ال کارنیتین ساپلند نوتریشن

3- کپسول سی ال ای + ال کارنتین ویثر

 

بهترین مکمل CLA

 

کپسول سی ال ای + ال کارنیتین ویثر، به عنوان بهترین مکمل CLA ویژه و بسیار کارآمد شناخته می‌شود و به عنوان یک انتخاب برتر برای مدیریت و کاهش وزن محسوب می‌گردد. این مکمل حاوی ترکیبی از دو ماده موثر، یعنی سی ال ای و کارنیتین، است که به شما کمک می‌کند تا چربی‌های بدنتان به انرژی تبدیل شده و به عملکرد بهتری در مدیریت و کاهش وزن دست یابید.

 

ویژگی‌ها و مشخصات کپسول سی ال ای + ال کارنیتین ویثر

    • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
    • کمک به کاهش سطوح تری‌گلیسرید
    • کمک به کاهش کلسترول خون
    • کمک به افزایش تجزیه چربی
    • تحریک لیپولیز و افزایش تولید انرژی

 

4- قرص سی ال ای یوروویتال

قرص سی ال ای یوروویتال

قرص سی ال ای یوروویتال به منظور افزایش سرعت فرآیند کاهش وزن، در همراهی با رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی، به طریق بسیار کارآمدی عمل می‌کند و نقش اساسی در ارتقاء متابولیسم چربی‌ها ایفا می‌نماید. این مکمل که جزو بهترین مکمل CLA است به نحو قابل توجهی در افزایش نسبت توده عضلانی به توده چربی موثر و مفید است.

 

ویژگی‌ها و مشخصات قرص سی ال ای 1000میلی‌گرم یورو ویتال

    • مناسب برای خانم‌ها و آقایان
    • کمک به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن
    • کمک به کاهش چربی
    • افزایش سرعت فرآیند کاهش وزن
    • کمک به افزایش حجم عضلات
    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    • پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی
مطالعه بیشتر: خرید قرص سی ال ای 1000میلی‌گرم یورو ویتال

سوالات متداول

 

عوارض جانبی CLA چیست؟

مکمل‌های CLA زمانی که طبق دستور مصرف شوند، ایمن در نظر گرفته می‌شوند. عوارض جانبی خفیف شامل ناراحتی های گوارشی از جمله اسهال است. با این حال، CLA ممکن است در دوزهای زیاد مضر باشد. تحقیقات نشان می دهد که دوزهای بالای مکمل CLA می تواند باعث افزایش چربی در کبد شود که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که CLA ممکن است باعث افزایش التهاب و ایجاد مقاومت به انسولین در بدن شود.

 

آیا CLA برای زنان باردار بی خطر است؟

شواهد متناقضی در مورد بی خطر بودن CLA در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد. قبل از استفاده از این مکمل بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

 

آیا 1000 میلی گرم CLA زیاد است؟

هر دوز CLA کمتر از شش گرم (6000 میلی گرم) بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است بهتر باشد با دوز کمتر شروع کنید.

 

ضرر CLA چیست؟

دربالا به مزایا بهترین مکمل CLA اشاره کردیم، اما این مکمل دارای معایبی است. CLA می تواند باعث ناراحتی گوارشی از جمله اسهال در برخی افراد شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که مکمل CLA می تواند باعث مقاومت به انسولین و تجمع چربی در کبد در دوزهای زیاد شود. بهتر است قبل از استفاده از این مکمل با یک پزشک صحبت کنید.

 

چه مدت طول می کشد تا CLA اثر کند؟

مدت زمانی که CLA طول می کشد تا اثر کند در افراد مختلف متفاوت است. بسیاری از مارک های مکمل و مصرف کنندگان گزارش می دهند که سه تا شش هفته طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنند.

 

چه زمانی باید CLA مصرف کنم؟

اکثر برندهای مکمل توصیه می کنند بهترین مکمل CLA خود را قبل از غذا مصرف کنند. این کار می تواند یک مکمل عالی برای روتین قبل از تمرین شما باشد.

آیا مکمل CLA ارزشش را دارد؟

اگر به دنبال مکملی هستید که به عنوان چربی سوز عمل کند و به مدیریت طولانی مدت وزن کمک کند، مکمل CLA پیشنهاد می شود.

 

چه مکمل های دیگری ممکن است از کاهش چربی حمایت کند؟

ال-کارنیتین یک اسید آمینه است که به سوزاندن چربی به عنوان سوخت کمک می کند. کافئین همچنین پتانسیل جالبی برای حمایت از کاهش وزن دارد.

مهمتر از همه، عصاره چای سبز یک ماده ساده و محبوب است. آن را در بیشتر چربی سوزهای (خوب) موجود در بازار پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *