مکمل ورزشی

5 مکمل افزایش استقامت ورزشکاران

مکمل افزایش استقامت ورزشکاران

در حالی که اکثر افراد می توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنند، ورزشکاران (به ویژه ورزشکاران استقامتی) ممکن است برای جبران مجدد بدن خود پس از ورزش به مکمل ها نیاز داشته باشند. به دلیل این عوامل، مصرف مکمل افزایش استقامت ورزشکاران برای افزایش عملکرد ورزشی مهم است.

ورزشکار بودن نیاز به تغذیه و مکمل های مناسب برای به حداکثر رساندن عملکرد را دارد. گاهی اوقات، غذا و ورزش برای رسیدن به بهره وری ورزشی که در نظر دارید کافی نیست. مکمل ‌ها در مواقعی مانند این به دلیل افزایش عملکردی که ارائه می‌کنند، مفید می‌شوند.

در ادامه به معرفی بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران اشاره کرده ایم تا بتوانند عملکرد خود را به حداکثر برسانند و مزیت رقابتی مورد نظر خود را به دست آورید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

5 بهترین مکمل برای استقامت

 

1- بتا آلانین

بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه غیر ضروری است که به دلیل توانایی آن در به تاخیر انداختن خستگی عضلات با کاهش تجمع اسید لاکتیک ثابت شده است که یکی از موثرترین و بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است.

بتا آلانین هنگامی که به عنوان مکمل مصرف می شود، از طریق یک انتقال دهنده بتا آلانین و تورین از طریق جریان خون به ماهیچه های اسکلتی می رود. هنگامی که در عضله اسکلتی قرار می گیرد، با اسید آمینه ضروری L-histidine متصل می شود و دی پپتید کارنوزین را تشکیل می دهد.

 

چرا بتا آلانین بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است؟

بتا آلانین سطح کارنوزین خون را افزایش می دهد. کارنوزین اولین خط دفاعی بدن در برابر افزایش یون های هیدروژن در طول تمرینات با شدت بالا است.

افزایش هیدروژن باعث کاهش pH عضلات می شود که با افزایش خستگی عضلانی مرتبط است. مطالعات نشان داده ‌اند که مصرف مکمل بتا آلانین می‌تواند غلظت کارنوزین عضلانی را تنها در چهار هفته تا 58 درصد و در 10 هفته 80 درصد افزایش دهد. غلظت بالاتر کارنوزین از طریق مکمل بتا آلانین به معنای خستگی کمتر عضلانی است که منجر به بهبود عملکرد ورزشی، حجم تمرین بیشتر و استقامت بهتر می شود.

مطالعه بیشتر: خرید مکمل بتا آلانین

 

2- سیترولین مالات

سیترولین مالات

سیترولین مالات ترکیبی منحصر به فرد از اسید آمینه غیر ضروری L-Citrulline و مالات است که از اسید مالیک به دست می آید. سیترولین مالات شاید یکی از تاثیرگذارترین و همه کاره‌ترین مکمل‌هایی است که ثابت شده است استقامت و قدرت و بهبودی را افزایش می‌دهد.

چرا سیترولین مالات یکی از بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است؟ H4

یکی از بزرگترین فواید سیترولین مالات در بین بسیاری از افراد، توانایی اثبات شده آن در کمک به تأخیر در خستگی عضلانی با افزایش تولید انرژی هوازی است.

پژوهشی که در مجله British Journal Of Sports Medicine منتشر شد نشان داد که مصرف روزانه 6 گرم CM باعث کاهش خستگی عضلانی می شود و باعث افزایش 34 درصدی در میزان تولید ATP اکسیداتیو در طول ورزش می شود. این مطالعه همچنین افزایش 20 درصدی در میزان بازیابی فسفوکراتین پس از ورزش را نشان داد که نشان دهنده سهم بیشتری از سنتز اکسیداتیو ATP در تولید انرژی است.

بنابراین، مکمل CM که جزو بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است می تواند به شما در مبارزه با خستگی عضلانی، به دلیل افزایش تولید ATP و ترشح فسفوکراتین پس از ورزش، کمک کند. هنگامی که در سطح بالا رقابت می کنید، تولید انرژی بیشتر می تواند تأثیر پایداری بر عملکرد ورزشی شما داشته باشد.

با این حال، بزرگترین مزیت سیترولین مالات این مکمل افزایش استقامت ورزشکاران در توانایی آن در ترویج تولید اکسید نیتریک (NO) است. NO یک گشادکننده عروق است، به این معنی که بدون افزایش فشار خون، عروق خونی را گشاد می کند.

با ترویج آزادسازی NO، بدن می‌تواند اکسیژن و خون بیشتری را منتقل کند و در نتیجه قدرت، استقامت بهتر و ریکاوری بهینه را افزایش دهد. با بهبود هر یک از جنبه های تمرین خود از طریق افزایش تولید اکسید نیتریک، می توانید زمان های سریع تری داشته باشید، خستگی عضلانی را به تاخیر بیندازید، حجم تمرین را افزایش دهید، سخت تر پارو بزنید و وزنه های سنگین تر بلند کنید.

مطالعه بیشتر: چرا باید مکمل سیترولین مالات مصرف کنیم؟

 

3- ال-گلوتامین

ال گلوتامین

ال گلوتامین بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است. به عنوان یک ورزشکار استقامتی، ریکاوری برای عملکرد کلی شما بسیار مهم است. ال-گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید ضروری مشروط در بدن انسان است. با این حال، با افزایش حجم تمرین، ذخایر گلوتامین سریعتر از بدن شما تخلیه می شود که می تواند باعث شود بدن شما کاتابولیک شده و توده عضلانی بدون چربی را تجزیه کند. سطوح پایین گلوتامین همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به خطر بیندازد و خطر عفونت را افزایش دهد.

 

چرا ال-گلوتامین بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است؟

گلوتامین برای کاهش تجزیه توده عضلانی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی برای ورزشکاران استقامتی حیاتی است. پس از دوره های طولانی ورزش، سیستم ایمنی بدن شما مستعد عفونت می شود.

بهترین مکمل گلوتامین به دلیل توانایی آن در کاهش تجزیه توده عضلانی و درد پس از تمرین، جزو بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران محسوب می شود. با درد کمتر و ریکاوری سریع تر، می توانید حجم تمرین را افزایش دهید. افزایش حجم تمرین منجر به تمرین بیشتر و نتایج بهتر می شود.

مطالعه بیشتر: خرید مکمل ال-گلوتامین

 

4- کربوهیدرات با ترکیبات طبیعی

کربوهیدرات با ترکیبات طبیعی

کربوهیدرات با ترکیبات طبیعی یکی از بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است، زیرا برخلاف اکثر مکمل های کربوهیدراتی که از نشاسته ذرت تصفیه شده و شکر ساخته شده اند، به دلیل داشتن پنل کامل غذایی از کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات با ترکیبات طبیعی از جمله سیب‌زمینی شیرین، یام، جو دوسر و زغال اخته ساخته می ‌شوند. این چهار ماده، انرژی طولانی مدت و پایدار مورد نیاز بدن شما برای سوخت عملکرد و بهینه سازی ریکاوری را فراهم می کنند. می توانید آن را به اسموتی ها، شیک های خود اضافه کنید یا با آب مخلوط کنید تا یک خوراکی غنی و خوشمزه داشته باشید.

مکمل های کربوهیدرات که جزو بهترین مکمل افزایش استقامت ورزشکاران است از منابع مختلف کربوهیدرات به عنوان ابزاری برای به تاخیر انداختن خستگی و تامین انرژی برای ورزشکاران استقامتی فرموله می شوند. مکمل های کربوهیدرات به پر کردن ذخایر گلیکوژن در بافت عضلانی شما کمک می کنند که در طول تمرینات با شدت بالا تخلیه می شوند. با چنین تقاضای زیاد برای حجم تمرین، ورزشکاران استقامتی برای افزایش قدرت و سرعت بیشتر به ذخیره فراوان گلیکوژن برای انرژی بیشتر و بهبود عملکرد نیاز دارند. خوردن یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات و مکمل کربوهیدرات در صورت نیاز برای حفظ ذخایر انرژی برای تامین انرژی تمرینات با شدت بالا ضروری است.

 

5- مکمل های در طول تمرین

مکمل های در طول تمرین، محصولات تغذیه‌ای با عملکرد ورزشی خاص هستند که برای کمک به تقویت تمرینات شما در حین تمرین ساخته شده‌اند. مکمل‌های حین تمرین می‌توانند در انواع مختلفی از جمله اسیدهای آمینه ضروری (EAA)، اسیدهای آمینه شاخه‌دار (BCAA)، الکترولیت‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد تقویت‌کننده استقامت وجود داشته باشند.

مکمل های در طی تمرینی می توانند برای کمک به افزایش استقامت و تامین سوخت برای تمرین طولانی مدت و دوره های طولانی ورزش بسیار مفید باشند. ورزشکارانی که چندین ساعت در سالن بدنسازی و پیست تمرین می کنند، باید سطح انرژی، تمرکز و هیدراتاسیون خود را همیشه بهینه نگه دارند تا ظرفیت و بازده تمرینی خود را به حداکثر برسانند. اینجاست که مکمل‌های درون تمرینی می‌توانند بیشترین سود را برای عملکرد داشته باشند.

اکثر مکمل‌های در طی تمرین حاوی کربوهیدرات‌های سریع الاثر، اسیدهای آمینه ضروری و الکترولیت‌ها هستند.

و در آخر…

اگر به دنبال افزایش استقامت و رقابتی شدن در ورزش خود هستید، بهینه سازی عملکرد خود با مکمل های مناسب برای موفقیت شما به عنوان یک ورزشکار بسیار مهم است. افزودن برخی از مکمل ها به رژیم غذایی شما قطعا به افزایش استقامت و به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی شما کمک می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *