سلامت و تقویت جنسی

رابطه جنسی زیاد در مردان: چه تأثیری بر سلامت مردان دارد؟

رابطه جنسی زیاد در مردان

تعداد دفعات نرمال و رابطه جنسی زیاد در مردان و زنان موضوعی پر از چالش و جذابیت است. آیا فکر می‌کنید چند بار جنسیت در هفته به عنوان معمول محسوب می‌شود؟ چه انتظاراتی از نظر اساتید روانشناسی جنسیتی و روابط زناشویی وجود دارد؟

معنای واقعی رابطه جنسی فراتر از تعداد دفعات آن است. هرگونه تلاش برای تعیین یک فرمول یا عدد دقیق برای تعیین میزان مناسب رابطه جنسی بی‌فایده است، زیرا افراد بر اساس عواملی مانند سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک و غیره، اختلافات دارند. اما چیزی که روشن است این است که کمبود یا عدم وجود رابطه جنسی می‌تواند به جسم و روان آسیب برساند، در نتیجه رابطه جنسی متعادل و متناسب با نیازهای هر فرد ضروری است.

در برخی از منابع ذکر شده که بیش از ۵ بار سکس در هفته بیش از حد در نظر گرفته می‌شود. با این حال برای دانستن جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

چند بار رابطه جنسی به عنوان “زیاد” تلقی می‌شود؟

چند بار رابطه جنسی به عنوان "زیاد" تلقی می‌شود

قبل از اینکه به عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان بپردازیم ابتدا به سوال بالا پاسخ داده ایم. برآورد تعداد دفعات رابطه جنسی از فرد به فرد دیگر متفاوت است. بر اساس تحقیقی که در سال 2017 در Archives of Sexual Behavior منتشر شده است، می‌توان استنباط کرد که متوسط تعداد روابط جنسی برای بزرگسالان در یک سال، حدود 54 بار است. سن، یکی از عوامل اساسی در تعیین تعداد دفعات رابطه جنسی است. لطفاً به این نکات توجه فرمایید:

  • افراد در دوره ۲۰ها به طور میانگین حدود ۸۰ بار در سال رابطه جنسی تجربه می‌کنند.
  • در دهه ۵۰، کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد.
  • افرادی که ۶۰ سال یا بیشتر دارند، به طور متوسط حدود ۲۰ بار در سال رابطه جنسی دارند.
مطالعه بیشتر: آنچه باید درباره اثرات قرص اورژانسی بدانید

عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان

عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان

در اکثر حالات پوزیشن‌های جنسی، مردان معمولاً بسیار فعال هستند که این موضوع ممکن است منجر به صرف انرژی زیادی شود. این وضعیت ممکن است منجر به افزایش فشار و فعالیت قلبی شود، باعث ایجاد فشار بیشتری بر روی ماهیچه‌های قلبی و نهایتاً منجر به خستگی زیاد شود. علاوه بر این، رابطه جنسی زیاد در مردان برای مدت طولانی ممکن است به مشکلات زیر منجر شود:

  • تاثیرات منفی بر روی سیستم قلب و عروق
  • تاثیرات منفی بر عملکرد کلیه
  • اختلالات نعوظ
  • انزال زودرس
  • انتفاخ بیضه‌ها (اورکیت)
  • التهاب پروستات (پروستاتیت)

همچنین، انجام رابطه جنسی با شدت بالا ممکن است به دنبال کاهش میل جنسی باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که در این حالت، سطح رضایت جنسی در روابط بعدی کاهش می‌یابد و این موضوع ممکن است در صورت ادامه برای مدت طولانی، باعث بروز بی‌تفاوتی نسبت به رابطه جنسی شود.

مطالعه بیشتر: درمان زود انزالی: علت و درمان

تاثیرات رابطه جنسی زیاد در مردان بر روی آلت تناسلی

رابطه جنسی بیش از حد ممکن است برای آلت تناسلی مردان مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است باعث درد و تورم آلت تناسلی شود یا باعث مشکلاتی در تعداد دفعات ادرار کردن شود. اما باید در نظر داشت که آلت تناسلی بزرگ همیشه نشانه‌ای از سلامت نیست؛ اگر قطر آلت تناسلی مردان بیشتر باشد، این ممکن است احساس رضایت بیشتری را در شریک جنسی ایجاد کند، اما همچنین ممکن است منجر به تجربه‌ی دردناک و حتی پارگی واژن و مقعد شود.

 

کمر درد از عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان

سکس بیش از حد می‌تواند باعث درد در ناحیه پایین کمر آقایان شود. عامل اصلی این درد، حرکات فعال و سریع در حین رابطه جنسی است که فشار زیادی را بر عضلات کمر و اطراف آن اعمال می‌کند. اگر اهمیت کافی به این موضوع داده نشود، ممکن است در آینده به کمر درد مزمن دچار شوید. حفظ تعادل در رابطه جنسی، از جمله عوامل مهمی است که لذت و استحکام این ارتباط را تضمین می‌کند.

 

مشکلات روحی از عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان

هر گونه افزایش غیرمنطقی در تعداد دفعات رابطه جنسی ممکن است باعث خستگی از برقراری ارتباط با یک شریک شود، که در نتیجه می‌تواند به خیانت‌های علنی یا پنهان منجر شود. این مشکل می‌تواند در روابط زناشویی باعث شکست و در میان افراد مجرد، منجر به سرخوردگی، افسردگی و مشکلاتی در آینده شود.

از جملات دیگری که می‌توان به عوارض عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان اشاره کرد، دست بردن به خودارضایی است. افرادی که این عمل را به طور زیاد تجربه می‌کنند، تنها برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی می‌کنند، اما بعداً ممکن است با عوارضی مانند احساس پوچی و ناامیدی مواجه شوند.

 

عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

اگر فراوانی روابط جنسی بیش از حد افزایش یابد، احتمال ابتلا به عفونت‌های مثانه و واژن در بانوان نیز افزایش می‌یابد. زمانی که باکتری‌های واژن و مقعد به مثانه نفوذ می‌کنند، pH واژن ناپایدار می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از هر رابطه جنسی مثانه خود را تخلیه کنند. اگر به عنوان یک خانم علائم زیر را به دنبال تعداد زیادی از روابط جنسی تجربه کردید، توصیه می‌شود که به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید:

  • ترشح غیرطبیعی از واژن
  • خارش در منطقه تناسلی
  • درد در منطقه تناسلی
  • بوی نامطبوع از واژن

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 2020 در مجله BMJ Sexual & Reproductive Health، مشخص شده است که رابطه جنسی زیاد در مردان یا مردانی که 10 یا بیشتر از 10 شریک جنسی داشته‌اند، به احتمال 70% بیشتری نسبت به افرادی که تنها یک شریک جنسی دارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. همچنین، زنانی که 10 یا بیشتر از 10 شریک جنسی داشته‌اند، به احتمال تقریبی 91% بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند. اکثر این نوع سرطان‌ها به عفونت‌های جنسی مانند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) بازمی‌گردند.

مطالعه بیشتر: علایم و راه های درمان زگیل تناسلی

زیاده روی در رابطه جنسی چه عوارضی دارد؟

زیاده روی در رابطه جنسی چه عوارضی دارد

رابطه جنسی زیاد با همسر، اگر وی تمایل نداشته باشد، می‌تواند نارضایتی جنسی و اختلافات زناشویی را به همراه داشته باشد. اما در صورتی که همسر راضی باشد و مشکلی از نظر جسمی به وجود نیاید، می‌توان تعداد دفعات رابطه جنسی را افزایش داد، تا جایی که برای همسر نیز هیچ مشکلی ایجاد نشود.

اما تعداد زیاد شرکای جنسی همیشه منجر به مشکلات است و به عفونت‌های جنسی مثل سوزاک، ایدز، هپاتیت، اچ‌پی‌وی و سایر بیماری‌ها منتهی می‌شود. علاوه بر این، بر روی روان افراد تأثیرات منفی گذاشته و اگر فرد ازدواج کند، نمی‌تواند به تنهایی با یک شریک جنسی کنار بیاید. انتقال عفونت‌های جنسی به دلیل تعداد زیاد شرکای جنسی حتی ممکن است خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

 

عوارض داشتن هر شب رابطه جنسی چیست؟

در بالا به عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان پرداختیم. تعیین تعداد دفعات رابطه جنسی واقعیتاً به عهده شما و شریک جنسی خود است. اگر هر دوی شما احساس رضایت می‌کنید و هیچ علائم ناراحت‌کننده‌ای مانند درد، سوزش و تنگی را تجربه نمی‌کنید، می‌توانید هر تعدادی از رابطه جنسی در هفته را تجربه کنید. هیچ کس نمی‌تواند برای شما تعداد دقیق و مناسب رابطه جنسی را تعیین کند، زیرا هر فرد با شرایط و نیازهای خود متفاوت است.

اگر شما یا همسرتان در اثر رابطه جنسی زیاد احساس درد، تورم، سوزش یا تحریک پوستی می‌کنید، منطقی است که به بدن خود استراحت بدهید. در صورتی که عوارض این نوع رابطه جنسی برای شما شدید و یا به مدت طولانی ادامه داشته باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. به خانم‌هایی که در طول رابطه جنسی با درد روبرو هستند، توصیه می‌شود ژل لوبریکانت یا روان‌کننده را تهیه کنند. قیمت ژل لوبریکانت مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را از داروخانه تهیه کنید.

 

سخن آخر…

عوارض داشتن رابطه جنسی زیاد در مردان شامل درد و تورم آلت تناسلی، تکرار ادرار، اختلال در نعوظ، کمردرد و مشکلات دیگر است. مهم است به یاد داشته باشید که حفظ تعادل در هر زمینه، کلید موفقیت است. برای حفظ هیجان و لذت رابطه جنسی برای شما و شریک جنسی‌تان، به نظرات هم احترام بگذارید و در مورد تعداد دفعات رابطه جنسی با هم توافق کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *