بیماری‌ ها

غذاهای مضر برای آنفولانزا: 10 غذایی که باید از خوردن آن اجتناب کنید

غذاهای مضر برای آنفولانزا

در هنگام ابتلا به آنفولانزا ممکن است افراد تمایل چندانی به خوردن نداشته باشد. با این حال، برخی غذاها ممکن است به بهبودی کمک کنند اما در حین مریضی برخی افراد غذاهایی انتخاب می کنند که ممکن است اطلاع نداشته باشند که جزو غذاهای مضر برای آنفولانزا است.

خوردن غذای مغذی و نوشیدن مایعات زیاد می تواند مواد مغذی ضروری را تامین کند و بدن را هیدراته نگه دارد، که این امر به بهبود سریع آنفولانزا کمک می کند.

در این مقاله، بر اساس شواهد علمی، توضیح داده ایم غذاهای مضر برای آنفولانزا کدامند و چه غذاهایی به فرد مبتلا به آنفولانزا کمک می کند تا سریع تر بهبود یابد.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع و قیمت مکمل های ورزشی حاوی پروتئین

غذاهای مضر برای آنفولانزا

درک اینکه غذاهای مضر برای آنفولانزا کدامند و از کدامیک باید اجتناب کنید به همان اندازه مهم باشد که بدانید چه چیزی باید بخورید! برای برخی افراد، برخی از مواد غذایی خاص ممکن است علائمی مانند اسهال را بدتر کند. هنگامی که به آنفولانزا مبتلا هستید، از موارد زیر دوری کنید:

مطالعه بیشتر: علائم، نشانه ها و راه های پیشگیری از آنفولانزا چیست؟

1-آب نبات

آب نبات

بر کسی پوشیده نیست که آب نبات مملو از شکر است و یکی از مهم ترین چیزهایی است که برای سلامتی باید از آن اجتناب کرد، به خصوص در زمانی که مریض شده اید. مواد شیرین به عنوان دسته غذایی شماره یک محسوب می شوند که به افراد توصیه می شود در هنگام بیماری از آن اجتناب کنند. چرا که شکر باعث التهاب می شود و نشان داده شده است که با تضعیف گلبول های سفید خون، ایمنی را کاهش می دهد. این سلول ها مسئول مبارزه با عفونت هستند.

 

2-توت فرنگی

توت فرنگی در دسته غذاهای مضر برای آنفولانزا قرار می گیرد. توت فرنگی آزاد کننده هیستامین است که می تواند به بدتر شدن شما کمک کند. هیستامین می تواند احساس ناراحتی در بینی و ناحیه سینوس شما ایجاد کند، بنابراین تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید، از میوه های دیگر استفاده کنید.

 

3-شیر

شیر یکی دیگر از غذاهای مضر برای آنفولانزا است که باید از آن اجتناب کنید. لبنیات می تواند به طور موقت مخاط سینوس ها را زیاد کند و در نتیجه باعث می شود آلرژن های مضر برای مدت طولانی تری در سیستم شما باقی بمانند. همچنین ثابت شده است که شیر به طور کامل، مخاط را تحریک می کند و برعکس چیزی است که هنگام بیماری می خواهید.

مطالعه بیشتر: شیر خشک بدون لاکتوز چیست؟

4- بستنی

بستنی

برای تسکین گلودرد خود به بستنی روی نیاورید. ممکن است مدت بیشتری شما را بیمار نگه دارد. بیشتر بستنی ها با لبنیات پرچرب تهیه می شوند، به این معنی که چربی اشباع شده محرک التهاب بالایی دارند. علاوه بر این، مواد شیرین کننده حاوی مقدار زیادی شکر است، یکی دیگر از موادی که برای افزایش التهاب شناخته شده است.

مطالعه بیشتر: هر آنچه باید درباره داروهای ضد التهاب بدانید

5-ماست

وقتی در حال مبارزه با سرماخوردگی هستید، باید از غذاهای مضر برای آنفولانزا اجتناب کنید که یکی از آن ها ماست می باشد. به طور کلی اجتناب از لبنیات ممکن است بهترین درمان در هنگام بیماری باشد. محصولات لبنی ممکن است تولید خلط را در برخی افراد بدتر یا غلیظ کنند. بلغم مخاطی است که بافت های ما را می پوشاند و به عنوان یک سد محافظ عمل می کند. با این حال، در طول یک بیماری، تولید مخاطی بدن ما بیش از حد افزایش می یابد.

 

6-قهوه

هنگامی که از آنفولانزا خسته شده اید، ممکن است احساس نیاز به قهوه داشته باشد، اما اگر می خواهید به سرعت بهبود پیدا کنید، باید سعی کنید از آن اجتناب کنید. چرا که قهوه بدن را کم آب می کند و می تواند دردهای عضلانی را بدتر کند. لوئیس می‌گوید: “سیستم ایمنی زمانی کارآمدتر عمل می‌کند که بدن به خوبی هیدراته شود. از آنجایی که کافئین موجود در قهوه ادرارآور است، باعث ادرار کردن شما می‌شود. همراه با علائم استفراغ و اسهال، کافئین تنها باعث بدتر شدن کم‌آبی بدن می‌شود.”

مطالعه بیشتر: بایدها و نبایدها برای درمان سریع اسهال

7- نان

نان

اگر حتی حساسیت بسیار کمی به گلوتن دارید، از مصرف نان که جزو غذاهای مضر برای آنفولانزا است خودداری کنید. کسانی که حساسیت جزئی به گلوتن دارند نیز می توانند پس از خوردن نان سبوس دار دچار التهاب شوند. از آنجایی که التهاب اغلب منجر به افزایش تولید مخاط می شود، بهتر است گلوتن را تا زمان بهبودی کنار بگذارید.

مطالعه بیشتر: گلوتن چیست؟ برای انسان مفید است یا مضر؟

8- فلفل تند

استفاده از ادویه را کم کنید، حداقل تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید. لوئیس غذاهای تند مانند فلفل چیلی را به عنوان غذایی که هنگام بیماری باید از آن اجتناب کنید، فهرست می کند، به خصوص اگر آبریزش بینی یکی از علائم شما باشد. او توضیح می‌دهد: «کپسایسین موجود در فلفل‌های چیلی باعث تحریک مجرای بینی می‌شود و باعث ترشح بیشتر مخاط می‌شود.»

 

9- ودکا

ودکا ممکن است نوشیدنی آخر هفته شما باشد، اما زمانی که بیمار هستید جایی در رژیم غذایی شما ندارد. ودکا استرس بیشتری به بدن وارد می کند و بهبودی را دشوارتر می کند.

 

10-موز

موز

همان طور که می دانیم موز فواید سلامتی زیادی دارد، اما بهتر است زمانی که سالم هستید از آن لذت ببرید. موز می تواند باعث ترشح هیستامین شود، چیزی که باید در هنگام بیماری از آن اجتناب کنید. علاوه بر این، موز دارای محتوای قند بالایی است که می تواند منجر به التهاب و کاهش کارایی پاسخ سیستم ایمنی بدن به بیماری شود.

هنگامی که احساس بهتری کردید، قطعا باید موز را دوباره در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

برای جلوگیری از آنفولانزا، در طول سال درست غذا بخورید

تغذیه سالم در طول سال یک راه عالی برای تقویت ایمنی است که به نوبه خود ممکن است به پیشگیری از آنفولانزا کمک کند. در حالی که هیچ رژیم دقیقی برای تقویت سیستم ایمنی وجود ندارد، موارد زیر ممکن است به خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف کمک کند، مانند:

  • ویتامین C مانند پرتقال، فلفل و گریپ فروت
  • ویتامین D مانند سالمون، قارچ و شیر غنی شده
  • روی، مانند صدف، گوشت قرمز و غلات غنی شده
  • سلنیوم، مانند غذاهای دریایی، تخم مرغ و لبنیات
  • آهن، مانند گوشت بدون چربی، لوبیا سفید و آجیل
  • پروتئین، مانند لوبیا، آجیل و مرغ
  • پروبیوتیک ها مانند کفیر، ماست
  • پری بیوتیک ها مانند سیر، پیاز و تره فرنگی
مطالعه بیشتر: روش های پایین آوردن تب در خانه

و در آخر…

اگر به آنفولانزا مبتلا می شوید، مهم است که استراحت کنید، هیدراته بمانید و غذاهای مغذی بخورید. بدترین علائم شما باید بعد از پنج تا هفت روز از بین برود. در عین حال، با پزشک خود برای ایجاد برنامه ای برای کمک به بهبودی خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *